Faceți căutări pe acest blog

luni, 11 septembrie 2017

Uneori îmi vine să cred că suntem


ca niște gândaci care s-au adaptat
insecticidelor cu care țara ne-a parfumat
dar nu, altfel
de ce am mai merge seara, strânși
unul în celălalt, pe străzile astea
pe care și morții noștri cândva s-au plimbat?
oare și lor le plăcea bătrânul tei care azi a
crăpat? au venit unii cu drujbele,
l-au mutial și, în cele din urmă, l-au
doborât la pământ. în locul lui au ridicat
un mall. marginea cartierului s-a mutat
la celălalt capăt al revoltei, o comunitate de
principii a hotărât că mall-ul este
centrul dorințelor tuturor. uneori mi-e dor
de utopiile pe care le înălțam ca pe niște
ice-berguri, stând cu spatele scrijelit de coaja lui
centenară. pe-atunci visam mult. aveam
întrebări, mai puține cuvinte, pe-atunci
îndrăzneam. Adolf încă mă aștepta în pat în
blana lui negru vărgat, noroc că soră-mea nu
l-a luat, avea copil de crescut. Adolf, câinele priceput la
a cerși iubire. îi cususem ochiul cu
fire dintr-un ciorap de-al lui mama. într-o zi
Adolf a dispărut, cu tot cu ochiul cusut. dar
te-am găsit pe tine. părea un alt început
de iubire. azi stăm în mall, cu pahare de hârtie în
mână, bem cafea cu poporul în centrul
dorințelor tuturor și ne întrebăm cine
în seara asta nu va mai prinde metroul.
luneta îndreptată spre a cui tâmplă
ne va înfige în carne

ecoul?

(tablou de Anselm Kiefer, n.1945)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu