Faceți căutări pe acest blog

luni, 2 octombrie 2017

O amintire


îți amintești râurile acelea arzătoare gâlgâind
din câinele ucis de-o mașină, alerga înspre noi
lumina descrescuse brusc, într-o vitrină
se reflecta neonul de la reclama la
farmacie, două tipe râdeau zgrumțuros
deasupra noastră cerul tremura ca o piftie
un fulger întinsese lumina pe jos
mânjea cu ea trotuarele deja ude
sângele câinelui ca ploaia curgea, ploaia
care descompusese mizeria
vieții noastre mult prea omenești
iar noi, extatici și muți, ca doi idioți
ne oglindeam în sângele curgând lin
pe jos
am luat câinele în brațe l-am îngropat
în pământul negru în care o gaură ai
scurmat ca un adevărat bărbat, l-am îngropat
l-am îngropat, oh, doamne, de ce, doar câinele acela nu era
turbat, l-am îngropat cu toată
dragostea mea
și apoi am
plecat

apoi a venit tramvaiul treisprezece barat
respirația ta mirosea a ftalat, am crezut că ai
făcut diabet din prea multă
sensibilitate, luna tăioasă intra prin geamurile din spate
oamenii zumzăiau, clocoteau de viață, de nerușinare, de
tristețe te-am luat în brațe, o țigancă striga ceva în gura
mare în limba ei de veci neschimbată, vezi?
doar în limba noastră intră, mereu, neologisme, cum
ar fi cuvântul crimă. ne-am privit fix în pupile de foarte
aproape. ochiul tău era îmbibat într-un negru mat, ochiul tău de
bărbat în care, monstruos, îmi vedeam chipul schimbat
la față, ca și cum abia mă născusem, ca și
cum era dimineață, ai observat? când devii pasăre, eu devin
nor, când devii poezie, eu devin dor, când ți se
apleacă, îți dau metoclopramid, când te supără gastrita, îți
dau antiacid, numai nu mai îți aminti, haide, uită
de sângele gâlgâind din blana lui udă

am coborât din treișpe barat pe strada înnegrită
de-o lumină albă și crudă. și slută. zorită am luat-o
la pas. aerul era ca de țiplă, foșnitor și lucios, îmi înțepa plămânii
discul tăios al lunii scufunda în mercur aleea curbată
casa era ascunsă-n obscur, ne-am dezbrăcat, nu am mai
mâncat, ne-am băgat, repede, înfricoșați, în pat
respirația ta mirosea în continuare-a ftalat. era
frig. ne era teamă de ceea ce aveam să privim în
întunericul de la noi din cameră, ne era teamă, da, ne
era teamă că în noaptea asta nu vom mai avea nimic de
văzut. m-am încolăcit de trupul tău lung și zălud
în care abia respira
câinele ud

au trecut ani de-atunci, azi
mergem tot cu treișpe barat
între timp ai devenit și mai
bărbat, unul care hrănește
porumbei în timp ce
plimbă prin parc un
băiat

seara, îl lăsăm la
mama și mergem, ca doi drogați, s-ascultăm
poezie, cu toate că ai rămas la fel de
inhibat. dar ne place la cenaclu
și mie, și ție

în rest, nimic nu s-a schimbat
noi suntem frumoși, viața
-i același rahat


(revista Alchemia, octombrie 2017)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu