Faceți căutări pe acest blog

duminică, 13 august 2017

Mamă,


Azi nu mai ai loc în literatură
Azi se scrie cum
Mă învăţai tu că nu se face
Azi se vorbeşte cum
Mă învăţai tu că nu se vorbeşte
Azi, mamă,
Viaţa întreagă-i o curvă
În imitaţie de blană de lux
Viaţa-i ca o femeie
De 35 de ani
Inconştientă
Viaţa, mamă, viaţa e
O pasăre de pradă frumos colorată
Cu cioc încovoiat
Şi gheare însângerate
Atunci când nu e
Un mascul feroce
Înnebunit după pipiţe cu
Părul vopsit în culori naturale

Vreau să uit, mamă,
Vreau să uit tot ce-mi va fi dat
Să fie
Vreau să mă plimbi de mână prin
Piaţa de fructe a vechiului oraş în care
Nu existau cerşetori
De speranţă
Să-mi arăţi gărgăriţa suind pe
Tulpina de muşeţel
Vreau rochiţa galbenă, scrobită cu
Fluturele colorat pe piept
Fluturele cu aripi de curcubeu
Înmiresmat ca un
Miracol dumnezeiesc.

Uite, azi
M-a durut.
Azi, nătângul de soare
Orbeşte peste
 Mormântul bunicii din alt secol
Ce mult vă iubesc, mamă
Ce mult vă iubesc
Fir-ar a dracului de viaţă

(2004)

(Der Wilde Graben neben der Chaussee - Christian Rohlfs)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu