Faceți căutări pe acest blog

marți, 29 august 2017

Se revoltă, mă ceartă, e intrigat,


gesticulează, vorbește cu o mie de cuvinte pe minut
ochii îi sticlesc cu tot sângele tinereții lui încă crude
în care gâlgâie viața. tâmplele frumoase-i sunt ude
zice că m-am zidit de bună voie într-un turn
de mătase, că am uitat să respir, că mi-a intrat frigul în oase,
că accept, cu nonșalanță, îmbătrânirea
precoce. are tunet și lacrimi și sfâșiere în voce.

copilul ascuns în mine nu ripostează, se teme
îi e rușine în fața copilului pe care l-a crescut și care-acum
geme, care acum își ceartă, devorându-și, mama
care nu e în stare să mai ia seama de ceea ce neformulat
rămâne și despre care el încă nu știe nimic. nu mai citi
atâta, strigă la mine iar eu nu știu cum să-i
explic că asta făceam și atunci când el era mic
și că toate astea nu se cheamă îmbătrânire
și dintr-odată mă aud cum îi zic
iartă-mă dacă din poezie eu
nu
înțeleg
chiar
nimic

și atunci ochii i se topesc în uimire
mă îmbrățișează
cu mâna dreaptă
părul
începe
să mi-l
răsfire

(“Silence of Thought” by Moroccan artist Lalla Essaydi)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu