Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 24 mai 2017

Fuga, pe o temă de Bach



Uneori, ziua se prăbușește în crevasa iscată
între mâna lui proaspăt desprinsă și tâmpla-mi în urmă lăsată
și-acolo, în spațiul acela de necircumscris
totul rămâne abstrus și închis
de-acolo se nasc înserări de zăpadă
și umbre de frunze pândind să ne vadă
prin lustrul candid de-nnoptate ferestre
acolo se nasc de îngeri orchestre
și-o fugă de Bach într-o triplă poveste
încleștări de idei trăite de voci
cu care doar tu știi să te joci
dar se-ntâmplă chiar tu să fugi dintr-o fugă
lăsându-mă singură-n smerită rugă
iar atunci când te-ntorci cu un nou bass în voce
fuga devine decoruri baroce

Mă-ntrebi: ce iubiri se pot naște-ntr-o fugă?
pe care-o alegi? cum te subjugă?
cum integrezi într-o zidire
o metafizică spre izbăvire?

Te ascult. Te privesc. Prin fereastra deschisă
umbre de frunze pleacă-n zarea închisă
o plecare e-n toate, o plecare în zori,
taina apare plutind printre nori
ușor, iar apoi tot crește și crește…
Cât dramatism este-n orice poveste!
Degeaba mă cerți, degeaba mă-nveți
degeaba atâtea și-atâtea poveți
o fugă-i o fugă în crevasa iscată

de mâna-ți desprinsă de coapsa mea mată

(tablou made in China 🌝)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu