Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 27 mai 2017

Liniștea, ca o catifea


Liniștea
s-a născut într-o după-amiază
din privirea lui adormită
mergea pe stradă ființa lui trează
numai mintea-i era rătăcită
în frumusețea descoperită-ntr-o carte
pe care-o purta printre copacii plăpânzi.
Era primăvară
iar el rătăcea
printre gândurile mele flămânde
supunându-l la nesfârșite osânde
tata-mi zicea
că ceea ce-ți imaginezi este o realitate de catifea
acum nu mai știu dacă el chiar există
sau doar liniștea din privirea lui mereu tristă
pe care-am descoperit-o-ntr-o carte
despre care mi-a spus
că-i faină, ceea ce însemna maximul absolut
apoi a plecat în sensul opus
mă întreb dacă tata avea dreptate
sau dacă toate astea fac parte doar dintr-o carte

(tablou de Robert Pelles, artist maghiar contemporan)
        Silence by Billy Collins:
There is the sudden silence of the crowd
above a motionless player on the field,
and the silence of the orchid.
The silence of the falling vase
before it strikes the floor
the silence of the belt when it is not striking the child.
. . .
The silence before I wrote a word
and the poorer silence now.
(Excerpt from Silence by Billy Collins. The Trouble with Poetry and Other Poems.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu