Faceți căutări pe acest blog

luni, 3 iulie 2017

Bunică-mea-l iubea pe Jean Gabin


își trăgea scaunul lângă televizorul pe lămpi de fiecare dată
când se anunța un film cu el și se-mbujora toată dar
nu-i era rușine să declare
că e înnebunită (în felul ei molcom și timid)
după acel actor ce-mi părea un bătrân obosit
o emoție necunoscută îmi străbătea atunci
trupul firav. Aveam vreo 7 ani și
mama zdrăngănea oale-n bucătărie și fierbea
lenjeria în cazanul uriaș aburind
geamurile pe care desenam chicotind până când tata
mă certa
plecam atunci în camera mea
și mă întorceam la emoția aceea firavă, necunoscută
ca un biet pește-atârnând amărât de-un cârlig
și-o priveam în ochii sticloși, încă vii
și nu știam ce se poate face cu ea

apoi, peștele murea


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu