Faceți căutări pe acest blog

duminică, 2 iulie 2017

Ce desuetă sunt!


Cățeaua m-a privit vigilentă, cățelul
cu inocența neștiutorului
și nu știu de ce
lucrul ăsta mi-a amintit de tine, diferența
este că tu nu zâmbești sau poate…
naiba știe, eu nu am de unde ști
noi vorbim de la distanțe interstelare
despre aiureli care nu contează
(până la urmă, e și ăsta un mod de-a ne ascunde)
de exemplu arșița
sau setea, sau noaptea
ce amânăm, de fapt? Noi suntem
cei care se-nalță odată cu păsările, nicăieri,
dintr-o nevoie de desprindere, nu de zbor
noi suntem
cei care dăm la vrăbiuțe de mâncare nu doar iarna
fotografiem frunze mișcătoare de care nimănui nu-i pasă
sau ghene de gunoi sau pur și simplu
aerul
ca și cum am vrea să ne imortalizăm emoția aceea atât de mică
se spune că în lucrurile mici stă fericirea
e posibil să fie așa, dar
ce naiba facem noi aici?
Sincer,
eu mă gândesc la brațele tale de vânt
în jurul bătăilor inimii mele
Fir-aș a naibii, ce desuetă sînt!

Orice-ai gândi
tot acolo vom ajunge-ntr-o zi
nu știu prea bine unde, ar fi câteva posibilități
oh, dacă n-am fi atât de hârșiți de ceea ce unii numesc viață
eu îi zic moarte, o continuă murire, cu toată că
nu e nimic poetic în cuvântul ăsta, de parcă
ar exista ceva poetic pe lume
poate de aceea mi-a luat foc
retina
privirea ta poetizează
prin ochii mei, de aceea nu prea mai știu
cine sunt
azi dimineață m-am trezit jucând
la pariuri sportive

pe mine
ți-ar fi ușor să mă aduci
în ritmul tău
și dacă nici asta nu contează, atunci

ce?

(tablou de Denis Gonchar - Bird)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu