Faceți căutări pe acest blog

duminică, 9 iulie 2017

Nu ne mai săturăm să renaștem


Noi suntem cei care niciodată nu suntem
întâmpinăm dimineţile cu aer de vulpi polare trăind în deşert
ridicăm la nivel de cult sfârtecările din care
nu ne mai săturăm să renaştem
noi nu ştim nimic despre noi
doar căderile noastre pot vorbi în locul nostru
Noi

Sfârşitul secretului
de la el vom începe să ne cunoaştem
fiecare cu apocalipsa sa
doar atât avem de purtat pe umerii noştri frumoşi cândva
apocalipsa dezvăluirii ultime
scheletul va vorbi despre noi
scheletul cuvintelor frumos ambalate de trei ori pe zi
cu care ne iubeam şi ne uram
în dimineţile polare
sub cerurile clare

O colecţie de semne despre mine îţi trimiteam
sunete ascuţite despicau neliniștea care ne despărţea
sensuri din semne şi sunete fabricai cu tâmplele prinse-ntre palmele ude
de nemângâiere
eu - o colecţie de semne şi sunete fără sens

Plecasem în căutarea ta printr-un soi de transversalitate
inexistentă
exact când erai mai atent la nonsensul devenirii
câte castele de gheaţă ţi-am năruit, câte
bucurii de dimineaţă
am de plătit
la vama inconsistenţelor mele?

Exacerbam dimensiuni la fel de inexistente
îţi dai seama cât delir fabricam în timpul spermogramei care atesta
cu fiece clipă
valabilitatea ideilor tale despre mine?
mă eliberam din catastrofele noastre
salvându-mă-n câte-o carte
şi mai scriam, uneori, cinci versuri şchioape

Vreau să-ţi palpez un pic străinătatea, strigam veselă
sărind într-un picior
cel cu muşchi din fibră
translucidă, opalescentă
iar tu râdeai pentru că te gâdilau mângâierile mele
optice
în timp ce luam pulsul
străinătăţii mele

Regula jocului - jocul semnelor şi sunetelor - învingea întotdeauna regula
tăcerii tale impuse la standarde prezidenţiale
gesticulam în nopţi pătate cu cianură
distrugând sensurile abia ridicate într-o coerenţă
deşuchiată
dar de atâta coerenţă eram în stare

Exploram alteritatea lingându-ne rănile
frumoase ca abţibildurile roşii pe care ţi le lipeam pe pulpe
vara
corp la corp
simţeam palpitul ei în bizare jocuri
erotico-eroice inventate ad-hoc
în sensul cel mai larg al termenului. Cred
că ştii şi cum îmi arată ficatul
păienjeniş de fire luminiscente prin care aleargă
de nebună
viaţa

Mă pierdeai, mă inventai
ca pe un scenariu oricând posibil
de reluat, de rejucat, de reinventat
reguli de respiraţie
ce mult îţi plăceau regulile, instrumentele, scenariile
apocaliptice

Visam neîncetat la şocurile exotismului
pe care mi le procurai o dată la cinci pagini
între două insomnii consecutive
două lacrimi
două vise
visam la şocuri existenţiale
ca o fată mare nerăbdătoare
brutală, necruţătoare, adaptabilă
eu, lege fundamentală a senzorialităţii tale
distrusă într-o seară, la patinoar, în urma unei fracturi
de verticalitate
exemplară

Mi-am oblojit, duios, rănile
ungându-le cu balsam de cuvinte fermentate
m-am abolit de tine autoteritorializându-mă sârguincios
în beneficiul tău.

Nu e asta miza aventurii, mi-ai spus atunci
şi iar m-am repliat în carcasa de broască ţestoasă
continuând să depun ouă gigantice
pe plaja arctică
în noaptea polară
sub aurora australă

*

Trecut-au ninsori de-atunci.
Azi
reinventată în prea fugare ore de nelinişti
trăiesc altfel visele nevrotice ale devenirii
Azi
iau altfel pulsul nerostitelor gânduri
pentru că pe cerul nostru anină acelaşi zeu

Azi
ştiu că absolutul este ordine (sau nimic)
ordinea ultimă a universului pe care-l credeam haotic
întrupat în semnele care năvăleau din cotloanele timpului

azi
trăiesc timpul-pereche
semn al unei forţe căreia nu mă pot sustrage
şi care poartă
numele
tău

azi
singura armă cu care
îţi pot distruge continuitatea
este privirea
genele de sus şi
genele de jos
lovindu-se în ritmul dorinţelor care mă invadează
slobozind praf strălucitor de aripi de fluturi exotici
orbindu-te
pentru că încă
mă iubeşti

azi
doar zbaterea genelor mele mai istaurează
acea stare a sufletului faţă de care
nu poţi lua distanţă

azi
nu mai îmi eşti exterior
ca pe vremea războaielor în care chipul tău era altul
fixându-te drept o forţă determinantă
a aflării azimutului spre care
ca într-o transă tăcută
mă îndreptam cu respiraţia rarefiată
de fantasmele pe care carnea-mintea ta le închipuia

azi
mă întemeiez pe sensul pe care
genele mele bătând ritmul altui timp
mă îndreaptă
altfel
spre tine

azi
nu mă mai interesează estetica
prudenţei cu care înaintam spre
nowhere’s land

azi
nu mai încerc să te imaginez
ci doar să te consum
intenţionalitatea finală, vezi bine, iubitule
este cu totul alta azi
pentru că nimic pe lumea asta nu poate fi mai important decât
Noi

azi
dinamitez încontinuu formele fugare sub care te închipui
la masa certurilor şi împăcărilor eterne
deconjindu-te de fiecare înveliş înşelător
cu care înerci să mă orbeşti în fiece clipă a nefiirii noastre
iar tu înţelegi că violenţa mea nu este altceva
decât o grăbită traversare a formelor fiinţei tale
spre sâmburele esenţial care te cuprinde
pe tine
cel ultim
nu te pot cunoaşte decât pe măsură ce te consum
la capătul festinului
eul tău va străluci orbitor
în toate infiniturile nesecate prin car
ai curs spre sâmburele ultim
esenţial
care mă domină de la o înălţime
obscenă

azi
forţa raporturilor cu tine, iubitule
nu mai anulează separarea
pe care îmi voi construi ziduri de libertate
doar de pe înălţimea lor ne luăm zborul, nu-i aşa?

azi
apologetica mea libertate
se înroşeşte în obrăjorii fragezi
de ochii tăi care o privesc înţelegător
ca pe propria-ţi exterioritate


azi, iubitule, sunt alta, vezi?

(2004)

(Brave Intuitive Painting by Flora Bowley)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu