Faceți căutări pe acest blog

luni, 26 iunie 2017

Melc după ploaie


n-am habar de prea multe pe lumea asta
știu că există crime, violuri, copii uciși de cancer sau de câte-o mașină
ieri un bărbat a murit lovit de un tren deraiat de pe șină
nu avea nici o vină, se plimba pe-un câmp înflorit
cu capul plecat spre pământ, cu ochiu-obosit
doar trenul deraiat
de vechi ce era mergea ca și cum ar fi fost beat
mai știu că există și oameni care trăiesc prin canale
injectându-și în vene substanțe-amăgitoare
dar nu acesta este răul absolut
oamenii aceia mor de prea mult ce i-a durut
mai știu că și melcii pier zdrobiți după ploaie
de pășiri nepăsătoare cu talpa uriașă, greoaie
și mai știu că pe pământul ăsta atât de mutilat
există visători care salvează melci și care din viață s-au exilat
cu ultimii bani mai cumpără câte o carte
ca pe o viață de plăcere, de-o singură noapte
jarul țigării luminează o clipă
fața lor tristă când a uimire (sau a tristețe) sprâncenele-și ridică
privind nicăieri, căci noaptea e-ntunecată ca inocența
care nu înțelege nimic și cu care-am traversat adolescența
această vârstă ingrată și atât de frumoasă
care mi-a lăsat inima-mbibată de-o fantasmă brumoasă
unii spun că viață se cheamă
uneori o aud cum geme sub clavicula stângă dar n-o bag în seamă
e ca și cum un melc izgonit dintre ierburi plăpânde
ar striga după un salvator cu mâini calde și blânde
dar eu am învățat să mă scot din toate ecuațiile
căci eu nu știu mai nimic pe lumea asta, eu doar păzesc stațiile
cu câte-o carte în mână, o carte simplă, de-o noapte
pentru cei ce obișnuiesc să le tremure jarul țigării de gânduri prea coapte
mi s-a spus că nu trebuie să gândești, nu-ți ajută la nimic
dar nici nu vei salva vreun melc, oricât ar fi el de mic
viața-i o alegere, poate că-i și un privilegiu
dacă reușești să nu mai vezi totul precum un cortegiu
înaintând în nopți cu ceruri greoaie
precum un melc ce curând va muri după ploaie
de la dumnezeu venită (deci fie primită!)
dacă aș putea fi sinceră cu mine m-aș întreba (îndoită):
n-ar fi mai bine ca de inima mea să fiu părăsită?
poate că, la rece vorbind, aș înțelege și eu din viața asta ceva
sau poate că viața-i, de fapt, mereu și mereu altceva

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu