Faceți căutări pe acest blog

duminică, 25 iunie 2017

Strada care suie


Țâșnește-n sus și cade-n jos!
Se-mprăștie în lateral frumos.
Parcă se joacă-n cana mică
O apă care pică, pică!
Fântâna-n împroșcări voioase
Pe strada 46
Într-o piațetă desuetă
De secol optișpe, foarte cochetă!

Acolo ne-am dat întâlnire
Pe strada-n veșnică țâșnire
Trotuare crunt tăiate-n șapte
Pietroaie albe de agate
Ciorchini de tei și roz buchete
De azalee-n eprubete
O lebădă mergând în cârcă
Stufoasă albă de năpârcă
Un ceas cu limbile în jos
Tânjind timid, maiestuos
Să te sărute în plin soare
Cu limbile-i ticăitoare

- Mă mai iubești?, te-ntreb frumos.
- De sus în jos!, răspunzi lăptos
Și mă topesc ca o-nghețată
Cetate albă de zăpadă
Asediată de-arcuri mici
Cu foc de îngerii pitici
Ascunși în pletele-ți de vată
Scoțând săgeți pe fruntea-ți mată
- Tu mă iubești?, mă-ntrebi în glumă
- O dată doar pe săptămână!
Și dintr-odată fericirea
Cutremură în zări oștirea
De-arhangheli prinși de nori cu cuie
Pe strada care suie, suie…


 (Michael Swanson - Saint Paul de Vence Fountain)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu